preskoči na sadržaj
Una Mikša, socijalni pedagog - stručni suradnik

 

SVJETSKI DAN ŽIVOTINJA

Svjetski dan životinja obilježava se 4. 10. upozorava nas na položaj ugroženih životinja i važnost njihove zaštite. Cilj Svjetskoga dana životinja jest poboljšanje odnosa prema životinjskim vrstama širom svijeta i pružanje podrške pojedincima, grupama i organizacijama koje se brinu o životinjama. Učenici naše škole tijekom tjedna marljivo su skupljali potrebnu hranu kako bi barem malo pomogli radu udruge Faun. U našoj školi obilježili smo Svjetski dan zaštite životinja u suradnji s voditeljicom preventivnih programa i predstavnicima Udruge prijatelja životinja Faun, Kutina. Učenici su naučili puno korisnih informacija vezano uz brigu za kućne ljubimce, udomljavanje i načine postupanja sa životinjama i upoznali Srećku.

 

POŠTUJTE NAŠE ZNAKOVE 1. RAZREDI

Dana 12.10.2023.god. provedena je edukacija učenika prvih razreda „Poštujte naše znakove“,  sukladno planu rada školskog preventivnog programa naše škole.

Policijska službenica upoznala je učenike prvih razreda s temeljnim pravilima, bitnim za njihovo sigurno sudjelovanje u prometu. Naučili su koja sve pravila moraju poštivati vozeći se na biciklu, romobilu, rolama ili koturaljkama.

Na označenom mjestu za prijelaz preko ceste, učenici su vježbali pravilno ponašanje u prometu. Učenici su rado komunicirali i davali vrlo zanimljive odgovore.

Svi učenici na poklon su dobili prigodne darove, kape s reflektirajućim oznakama za njihovu bolju uočljivost u prometu.

 

RESCUR: Na valovima

   

RESCUR: Na valovima je međunarodni europski program za razvoj otpornosti djece od 4 do 12 godina. Njeguje socijalne, emocionalne i kognitivne kompetencije kod djece poučavajući ih kako koristiti svoje snage i alate kako bi savladali zapreke i rasli i napredovali u različitim područjima razvoja. Ciljevi programa su razviti i poboljšati socijalno i emocionalno učenje djece, poticati zdrave odnose među djecom i pozitivno i prosocijalno ponašanje, poticati mentalno zdravlje i dobrobit djece pogotovo one koja su izložena rizicima, te poboljšati akademsku angažiranost i motivaciju za učenjem.

U našoj školi ovaj program će se provoditi s učenicima 2.b i 3.ab razreda od strane stručne suradnice socijalne pedagoginje Une Mikša u suradnji s razrednicama i s učenicima 2.a razrednog odjela učitelj razredne nastave Josip Gredelj.

Preventivni programi posebno su važni kada razmišljamo o vremenu koje iako nudi djeci više prilika, mogućnosti, prava i zaštite je opterećeno brojnim izazovima. Izloženost djece ogromnom broju informacija, virtualnom svijetu koji ni mi sami ne poznajemo dovoljno, vršnjačkom pritisku i nasilju, stresu vezanom za školovanje, a kod neke djece i  diskriminaciji i izolaciji predstavlja poziv za akcijom u samim počecima. Otpornost je sposobnost osobe da zdravo raste, razvija se i napreduje unatoč preprekama, a to je nešto što učimo, vježbamo i razvijamo. 

Elektronska verzija priručnika za roditelje i više o programu u privitku je ove vijesti te dostupna za slobodno preuzimanje ne sljedećoj poveznici:

https://webshop.ufzg.hr/proizvod/rescur-na-valovima-kurikul-otpornosti-za-predskolsku-i-skolsku-dob-prirucnik-za-roditelje/

 

RESCUR PDF priručnik za roditelje

IZVJEŠĆE
Međunarodni dan tolerancije

             Od 1996. godine 16. studenog se obilježava Međunarodni dan tolerancije. Na taj dan su države članice UNESCO-a 1995. godine usvojile Deklaraciju o načelima tolerancije kojom se ovaj dan proglašava Međunarodnim danom tolerancije. UNESCO je proglašenjem međunarodnog dana tolerancije skrenuo pažnju na brojne međunarodne akte koji se tiču ljudskih prava, uključujući Konvenciju o građanskim i političkim pravima, Konvenciju o eliminaciji svih oblika diskriminacija žena, rasne diskriminacije, kao i Konvencija o sprječavanju i kažnjavanju zločina genocida, te brojne druge. Tolerancija je poštovanje, prihvaćanje i uvažavanje bogatstva različitosti u našim svjetskim kulturama, naša forma izražavanja i način da budemo ljudi. Tolerancija podrazumijeva volju i sposobnost prihvatiti i dopustiti različitost, bilo da se radi o razlikama u političkom uvjerenju, ili o vjerskim, rasnim ili spolnim razlikama.

             U našoj školi od 1.-8. razreda stručna suradnica soc.ped. Una Mikša, provela je radionice na temu tolerancije primjerene uzrastu. Cilj radionica bio je  doprinijeti razvoju pozitivne slike o sebi i osjećaja vlastite vrijednosti, razvijati toleranciju prema drugačijima od sebe a ishodi učenja za učenike su bili: dobiti uvid u svoju osobnost i svoje osobine, prepoznati svoje osobine i razviti pozitivnu sliku o sebi, prepoznati osobine koje bi željeli imati, povećati toleranciju i uvažavanje različitosti. Učenici su rado sudjelovali i davali vrlo zanimljiva i konstruktivna razmišljanja. Iz učeničkih radova nastala je duga tolerancije.      

 

 

Poštujte naše znakove - 1. razred

Dana 07.10.2022.god. provedena je edukacija učenika prvih razreda „Poštujte naše znakove“,  sukladno planu rada školskog preventivnog programa naše škole.

Policijska službenica upoznala je učenike prvih razreda s temeljnim pravilima, bitnim za njihovo sigurno sudjelovanje u prometu. Na označenom mjestu za prijelaz preko ceste, učenici su vježbali pravilno ponašanje u prometu.

 

Učenici su rado komunicirali i davali vrlo zanimljive odgovore.

Svi učenici na poklon su dobili prigodne darove, odnosno kape s reflektirajućim oznakama za njihovu bolju uočljivost u prometu.

 

Svjetski dan zaštite životinja

Dana 4.10.2022.god. učenici V. a/b/c razrednog odjela zajedno s malim ekolozima naše škole obilježili su Svjetski dan zaštite životinja u suradnji sa voditeljicom preventivnih programa i predstavnicima Društva prijatelja životinja Faun. Učenici su upoznali psa othranjenog na dudu i naučili puno korisnih informacija kako se ophoditi i brinuti za životinje.  Na inicijativu nastavnice Sonje Markanović,  učenici naše škole tijekom tjedna marljivo su skupljali potrebnu hranu kako bi barem malo pomogli radu udruge Faun. Također, na inicijativu učiteljice Mande Ferk, sredstvima koje su sakupili veliki ekolozi naše škole dokupljeno je još hrane za životinje. Nadamo se da će razvijanje svijesti o potrebi zaštite životinja doprinijeti ljepšem i ugodnijem životu svih živih bića.

  

IZVJEŠĆE
Nenasilje počinje sa mnom

          Ciklus od šest sociopedagoških radionica po razrednom odjelu od mjeseca prosinca 2021.god. do mjeseca ožujka 2022.god. proveden je od strane socijalne pedagoginje Une Mikša u suradnji s razrednicama i razrednikom 4.-ih razreda naše škole. Nenasilje počinje sa mnom važna je poruka jer govori o tome da JA odlučujem i svjestan/na sam kako će MENI taj odabir omogućiti više razumijevanja i empatije, ljubavi, poštovanja i samopoštovanja, kvalitetnije odnose, mir i razvoj. Do tog razumijevanja djeca i mladi mogu doći iskustvenim učenjem i primjenom nenasilja u svakodnevnom životu. Važno je s njima razgovarati o konceptu prava i odgovornosti, njihovoj međusobnoj korelaciji te što ja činim i kako djelujem u svojoj sredini - nenasilje počinje sa mnom ali prožima i obuhvaća druge te oblikuje našu stvarnost i stvarnost zajednica u kojima živimo. Učenici četvrtih razreda na radionicama su rado aktivno sudjelovali, pokazali su razumijevanje i kreativnost kao i međusobnu suradnju i odgovornost.

                                                                      Una Mikša, stručna suradnica

 

 

Dan sigurnijeg Internet@ 2022.

Dan sigurnijeg Interneta organizira se u veljači. Cilj je promicanje sigurnije i odgovornije upotrebe online tehnologije i mobilnih uređaja, posebice među djecom i mladima. 

Svake godine drugi utorak u veljači tisuće ljudi diljem svijeta udruže se kako bi sudjelovali u događajima i aktivnostima kojima žele podići svijest o sigurnosnim problemima na internetu.

U našoj školi ove godine učiteljica informatike Ivana Božurić s učenicima četvrtih razreda, obradila  temu sigurnosti na internetu. Učenici su usvojeno znanje prikazali u obliku plakata koje su napravili u programu Paint. Stručna suradnica Una Mikša podijelila je učenicima brošuru “Kako se zaštititi u svijetu interneta i mobilnih uređaja“  namijenjenu učenicima i roditeljima.

 

Međunarodni dan međusobnog pomaganja

          Svake godine se 26. listopada obilježava kao Međunarodni dan međusobnog pomaganja. Ovaj međunarodni dan služi da nas se podsjeti kako je potrebno redovito se osvrtati oko sebe i slušati potrebe drugih. Kako bi društvo moglo funkcionirati, potrebno je naučiti imati sluha za potrebe ljudi koji nas okružuju, jer onima koji nemaju ništa, svaka sitnica puno znači. Pritom se ne misli samo na materijalnu pomoć; oko nas se nalazi mnogo ljudi koji se na neki način osjećaju neprilagođeni i izolirani od društva pa im je potrebna samo osoba koja će ih saslušati, savjetovati i podijeliti s njima toplu riječ. U tome i jest smisao ovog dana; da na barem jedan dan zaboravimo sve prepreke i granice koje nas dijele, da pružimo ruku pomirenja jedni drugima, da si međusobno pomažemo u svakom smislu i da tako, učeći jedni od drugih, postanemo bolji ljudi. 

Svi djelatnici naše škole trude se svojim riječima i djelima našim učenicima pokazati i prenijeti duh dobrih međusobnih odnosa i međusobnog pomaganja. Ovom danu priključili su se i Mali volonteri 4.c razrednog odjela pod vodstvom učitelja Josipa Gredelja u suradnji sa stručnom suradnicom Unom Mikša i učiteljicama produženog boravka Anitom i Majom. Učenici Dina, Jana, Zara, Klara, Hrvoje, David i Antonija pripremili su plakat vezano uz međusobno pomaganje i razgovarali s učenicima prvih i drugih razreda vezano uz međusobno pomaganje. Učenici su bili jako zainteresirani i navodili primjere kada su oni pomagali drugima, te smo tako poticali i produbljivali empatiju učenika. Da ne ostane sve na riječima, Mali volonteri su nakon izlaganja pomagali učenicima na produženom boravku. Druženje je bilo toliko zabavno i korisno, te su Mali volonteri na molbu učenika nastavili s međusobnim pomaganjem cijeli tjedan. 

 

„Poštujte naše znakove“

Dana 14.10.2021.god. provedena je edukacija učenika prvih razreda „Poštujte naše znakove“,  sukladno planu rada školskog preventivnog programa naše škole. 

Policijska službenica upoznala je učenike prvih razreda s temeljnim pravilima, bitnim za njihovo sigurno sudjelovanje u prometu. 

Učenici su rado komunicirali i davali vrlo zanimljive odgovore. 

Svi učenici na poklon su dobili prigodne darove, odnosno reflektirajući prsluk za njihovu bolju uočljivost u prometu. 

 

 

IZVJEŠĆE VODITELJA PREVENTIVNIH PROGRAMA ZA ŠK. GOD. 2020./2021.

Sadržaji preventivnoga programa integrirani su u redovitu nastavu, satove razrednoga odjela, izvannastavne i izvanškolske aktivnosti, stručno usavršavanje učitelja, kao i dodatno osmišljene programe i projekte. Tako je cjelokupni školski rad u funkciji prevencijskoga djelovanja. Univerzalna prevencija provodila se kroz sadržaje međupredmetnih tema, rad stručnih suradnika, razrednika; projekte i suradnju s vladinim i nevladinim institucijama koje nude svoje programe za provođenje u školi. Preventivne aktivnosti usmjerene su na sve učenike naše škole te roditelje.

   Školski preventivni programi realizirani su u manjem opsegu zbog epidemiološke situacije, a dijelom zbog održavanja nastave na daljinu.

U I. a/b razrednom odijelu voditeljica preventivnih programa provela je dvije radionice: „Različiti, ali isti“ i „Moje emocije - ljutnja“ u sklopu međupredmetne teme Osobni i socijalni razvoj. S učenicima se radilo na razvoju slike o sebi, samopoštovanju i samopouzdanju, prepoznavanju, prihvaćanju i upravljanju svojim emocijama i ponašanju. Poticao se razvoj empatije, uvažavanje i prihvaćanje različitosti kao i razvoj socijalnih i komunikacijskih vještina, suradnje i timskoga rada u sklopu obilježavanja Međunarodnoga dana tolerancije.

     

Sukladno planu rada školskoga preventivnoga programa naše škole, provedena je edukacija učenika I. a/b razrednoga odjela „Poštujte naše znakove“. Policijska službenica upoznala je učenike prvih razreda s temeljnim pravilima, bitnim za njihovo sigurno sudjelovanje u prometu, a podijelila im je i prigodne darove, odnosno reflektirajući prsluk za njihovu bolju uočljivost u prometu.

 

U II. a/b razrednom odijelu voditeljica preventivnih programa provela je radionice Moje emocije - ljutnja“, „Ja sam…“ i „Empatija“ u sklopu međupredmetne teme Osobni i socijalni razvoj. S učenicima se radilo na razvoju opisivanja i uvažavanja potreba i osjećaja drugih, razvoju strategija rješavanja sukoba i komunikacijskih kompetencija. Također se radilo na razvoju slike o sebi, samopoštovanju i samopouzdanju, prepoznavanju, prihvaćanju i upravljanju svojim emocijama i ponašanju.

  

S učenicima III.a razrednoga odjela pedagog i socijalna pedagoginja održali su radionicu na temu „Dobar prijatelj“ u sklopu međupredmetne teme Osobni i socijalni razvoj. S učenicima se radilo na razvijanju empatije, razvoju slike o sebi i osvještavanju ponašanja. Nakon toga voditeljica preventivnih programa održala je radionicu na temu samokontrole i razred je posjetio Mirko Bjesomirko. S djecom se radi na osvještavanju emocija i uči samokontroli.

S učenicima III.b i IV.a razrednoga odjela održana je radionica na temu „Odgovornost“ u sklopu međupredmetne teme Osobni i socijalni razvoj. Učenike se osvještavalo kako svatko od nas ima pravo izbora i posljedice te se radilo na razvoju razmišljanja o istom. Pri tome su nam pomogli Gospodin Izbor i Gospođica Posljedica.

Učenici IV. b su u sklopu međupredmetne teme Osobni i socijalni razvoj imali radionicu „Zarobimo riječi i rečenice“. S učenicima se radilo na prepoznavanju, prihvaćanju i upravljanju svojim emocijama i ponašanjem, empatiji  te socijalnim i komunikacijskim vještinama.

                 .   Priča o ocu, sinu i čavlima  .

Bio jednom jedan dječak vrlo loše naravi. Njegov otac mu je dao vrećicu punu čavala i rekao mu neka svaki put kad pobjesni, izgubi kontrolu nad sobom i povrijedi nekoga u svojoj okolini zakuca jedan čavao u ogradu. Tijekom sljedećih nekoliko mjeseci on je naučio kontrolirati svoj bijes i broj ukucanih čavala se smanjivao. Otkrio je da je lakše kontrolirati svoju narav, nego zakucavati čavle u ogradu. I tako je došao dan, da tijekom cijelog dana nije pobjesnio. Rekao je to svom ocu, a otac mu je rekao neka svakoga dana kada uspije kontrolirati svoje ponašanje iz ograde iščupa jedan čavao. Dani su prolazili i jednog dana dječak je bio u stanju kazati svom ocu da je počupao sve čavle. Otac je uzeo sina za ruku i odveo ga do ograde i rekao: ”Dobro si to napravio sine, ali pogledaj sve te rupe u ogradi. Ograda više nikad neće biti ista. Kada u bijesu kažeš neke stvari, one ostavljaju ožiljak, kao što su ove rupe u ogradi. Možeš čovjeka ubosti nožem i izvući nož i poslije toga nije važno koliko puta kažeš da ti je žao, rane ostaju.

 

Učenici V.a/b razrednog odjela obilježili su Svjetski dan zaštite životinja u suradnji sa voditeljicom preventivnih programa i predstavnicom  Društva prijatelja životinja Faun, gospođom Ivonom Koricom. Na dodatnoj nastavi iz geografije učenici su s nastavnicom Aleksandrom Savić Nikitović obradili sljedeće teme: životinje specifične za pojedine kontinente, život životinja po toplinskim pojasevima na Zemlji, životinjske vrste koje danas žive na području Europe, životinje na prostoru Hrvatske s naglaskom na endemske vrste. Na nastavi likovne kulture učenici su izrađivali plakate s temom Svjetski dan životinja. Na inicijativu nastavnice Ondine Sambolek  učenici naše škole tijekom tjedna marljivo su skupljali potrebnu hranu kako bi barem malo pomogli radu udruge Faun. Skupljeno je preko 160 limenki hrane, 30-ak kilograma suhe hrane te mnogo drugih raznovrsnih poslastica za pse i mačke.

  

U mjesecu borbe protiv ovisnosti u suradnji s  razrednicima  održane su radionice u svim razredima s ciljem osposobljavanja učenika da samostalno brinu o vlastitom zdravlju, poticanjem zdravih životnih navika te spoznavanju negativnih utjecaja prekomjernoga provedenoga vremena uz elektronske medije.

Međunarodni dan borbe protiv vršnjačkoga nasilja obilježen je u svim razrednim odjelima naše škole prigodnim radionicama u domeni međupredmetne teme Osobni i socijalni razvoj.

Voditeljica preventivnih programa organizirala je posjet kontakt policajaca PP Kutina i psihologa CZSS Kutina s učenicima VI. b razrednog odjela na temu „Nasilje putem interneta“ s ciljem prevencije vršnjačkoga nasilja.

S učenicima VI.c provedena je radionica „Piramida života“ s ciljem da se djeca potaknu i nauče prepoznavati osobne potrebe i uvažavati potrebe drugih.

Na razini cijele predmetne nastave kroz radionice obilježen je Dan sigurnijeg interneta u mjesecu veljači. Koordinator je bila učiteljica informatike Marija Velcl.

   

Pod vodstvom defektologinje prema utvrđenom planu rada održava se Vijeće učenika. Ono se sastoji od po jednoga predstavnika svakoga razrednoga odjela. Vijeće učenika raspravlja o svim važnim pitanjima učenika te su učenici ujedno pomagači koji ukazuju na aktualna problemska pitanja u školi. Radi se na razvijanju kritičkoga mišljenja, zauzimanja stava i odgovornosti.

 

 

„Poštujte naše znakove“

Sukladno planu rada školskog preventivnog programa naše škole, provedena je edukacija učenika prvih razreda „Poštujte naše znakove“. Policijska službenica upoznala je učenike prvih razreda s temeljnim pravilima, bitnim za njihovo sigurno sudjelovanje u prometu, a podijelila im je i prigodne darove, odnosno reflektirajući prsluk za njihovu bolju uočljivost u prometu.

 

Učenicima se jako svidjela edukacija a naučeno su utvrdili kroz preventivno-edukativni video „Poštujte naše znakove“. 

Video je dostupan na poveznici:

 https://mup.gov.hr/vijesti/video-pocela-skola-oprez-u-prometu/286529

 




preskoči na navigaciju